Orice părinte își dorește pentru copilul său să fie fericit și să aibă prieteni!
Pentru părinții copiilor cu TSA această dorință este mai greu de obținut. În mediile în care copilului îi este greu să creeze conexiuni cu ceilalți, acesta poate experimenta anxietatea.
Există soluții prin care copiii cu TSA pot învață abilitățile de care au nevoie într-un mod pozitiv?
Conform studiului, menționat la sfârșitul articolului, s-au dezoltat strategii prin care copilul cu TSA poate exersa abilitățile sociale de care are nevoie, acestea putând fi adaptate în activitățile sale zilnice.
Cum ar fi:
Cea mai importantă este încrederea!
Încredere în copilul cu autism că este capabil să învețe aceste abilități. Abilitatea de a se implica în interacțiuni sociale depinde și de capacitățile cognitive, stima de sine, motivația, emoțiile, iar acestea pot fi îmbunătățite dezvoltând încrederea în abilitățile sale sociale.
Multiple peer use of pivotal response training to increase social behaviors of classmates with autism: results from trained and untrained peers – Karen Pierce and Laura Schreibman University of California, San Diego.